Meta maksas "bez reklāmas" pakalpojums varētu pārkāpt ES privātuma likumus
Meta Platforms pārskatītais maksas "bez reklāmas" pakalpojums varētu pārkāpt Eiropas Savienības patērētāju un privātuma likumus, kā arī konkurences tiesības, norāda Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC). Organizācija aicina regulatorus rīkoties pret ASV tehnoloģiju gigantu.
Meta 2023. gadā ieviesa maksas pakalpojumu Facebook un Instagram lietotājiem, piedāvājot Eiropas lietotājiem iespēju saņemt mazāk personalizētas reklāmas un samazināt maksu par 40%. Tomēr BEUC norāda, ka 2023. gada izmaiņas ir tikai kosmētiskas un neatrisina būtiskās problēmas.
BEUC apsūdz Meta par maldinošu praksi un neskaidriem lietošanas noteikumiem, kas lietotājus virza uz uzņēmumam izdevīgāko izvēli. Turklāt organizācija norāda, ka Meta lietotājiem nav iespējams brīvi piekrist viņu datu apstrādei, un uzņēmums nepietiekami ierobežo savākto datu apjomu. Tiek arī apgalvots, ka Meta pasliktina pakalpojuma kvalitāti lietotājiem, kuri nepiekrīt savu personas datu izmantošanai.
Meta apgalvo, ka izmaiņas, kas ieviestas pagājušajā gadā, tika veiktas, reaģējot uz ES regulatoru prasībām. Tomēr uzņēmumam jau 2023. gada jūlijā tika izvirzītas apsūdzības ES konkurences regulatoru uzraudzībā par Digital Markets Act pārkāpšanu. Šajā likumā noteikts, ka Meta piedāvā lietotājiem bināru izvēli – samaksāt par pakalpojumu vai piekrist personalizētām reklāmām.
Patērētāju aizstāvji uzskata, ka šāda situācija apdraud lietotāju tiesības uz privātumu un brīvu izvēli. BEUC aicina ES iestādes ātri rīkoties, lai nodrošinātu atbilstību patērētāju aizsardzības normām un novērstu Meta prakses negatīvo ietekmi uz lietotājiem.