Lielākā daļa viedtālruņu lietotāju nepiekrīt AI izstrādātāju solījumiem

Mākslīgais intelekts viedtālruņos

Lai gan viedtālruņu ražotāji, kā Apple un Samsung, arvien vairāk iegulda mākslīgā intelekta (AI) funkciju attīstībā, vairums lietotāju nav pārliecināti par to lietderību. Pētījumi, ko veikuši tādi uzņēmumi kā SellCell un CNET, sniedz skaidru vēstījumu – liela daļa lietotāju uzskata, ka AI funkcijas pievieno maz vērtības vai vispār nav noderīgas.

SellCell aptaujā, kurā piedalījās vairāk nekā 2000 lietotāju, tika secināts, ka 73% iPhone lietotāju un 87% Samsung lietotāju uzskata, ka AI funkcijas viedtālruņos ir mazvērtīgas. Turklāt aptauja atklāja, ka:

  • iPhone lietotāji visvairāk izmanto rakstīšanas palīdzības funkciju (“Writing Tools” – 72%), paziņojumu kopsavilkumus (“Notification Summaries” – 54%) un prioritāros ziņojumus (“Priority Messages” – 44.5%).
  • Samsung lietotāji dod priekšroku tādām funkcijām kā “Circle to Search” (82.1%) un “Photo Assist” (55.5%).

Neraugoties uz šīm populārajām funkcijām, lielākā daļa lietotāju uzskata, ka AI neatstāj nozīmīgu ietekmi uz ikdienas pieredzi.

Aptaujas rezultāti liecina, ka liela daļa lietotāju pat neizmēģina jaunās AI funkcijas. Piemēram, 41.6% iPhone lietotāju nav izmantojuši Apple Intelligence iespējas, bet Samsung lietotāji bieži vispār neizmanto AI balstītus rīkus.

Turklāt 86.5% iPhone lietotāju un 94.5% Samsung lietotāju noraidītu iespēju maksāt par AI funkcijām, kas norāda uz patērētāju neieinteresētības un jau pastāvošo abonēšanas izmaksu kombināciju.

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc AI funkcijas negūst plašāku atsaucību, ir privātuma jautājumi. Aptaujas dati rāda, ka 34% viedtālruņu lietotāju ir satraukti par savu datu drošību, izmantojot AI. Apple, Samsung un Google savās prezentācijās ir uzsvēruši, ka šie rīki darbojas lokāli uz ierīces, taču skeptiskais patērētājs bieži nav gatavs uzticēties vienkāršiem solījumiem.

AI nav noteicošais faktors, kas ietekmē lietotāju lēmumu iegādāties jaunu telefonu. Aptaujas liecina, ka:

  • 61% vēlas ilgāku akumulatora darbības laiku.
  • 46% prioritizē lielāku atmiņas ietilpību.
  • 38% novērtē labāku kameru.

Tikmēr tikai 18% lietotāju uzskata AI funkcijas par galveno iemeslu tālruņa atjaunošanai.

AI nākotne viedtālruņos

Lai gan AI šobrīd nespēj piesaistīt vēlamo patērētāju uzmanību, tehnoloģiju attīstība turpinās. Tādas funkcijas kā Genmoji – personalizētas emocijzīmes – un attēlu ģenerēšanas rīki (piemēram, Apple Image Playground) var pavērt ceļu jauniem lietošanas paradumiem. Tomēr šīs tehnoloģijas šobrīd būtiskāk apmierina nišas auditorijas, nevis plašas masas.

Lai gan AI tiek pozicionēts kā nākotnes tehnoloģija, pētījumi liecina, ka lielākā daļa patērētāju to pagaidām neuzskata par svarīgu. Gan Apple, gan Samsung ir jāpieliek papildu pūles, lai parādītu AI praktisko vērtību un novērstu šobrīd pastāvošo skeptisko attieksmi.