Ekonomikas ministrija ievieš darba uzskaiti: kas ir DeskTime un kā tas uzlabo darba efektivitāti

 

DeskTime laika uzskaite

Ekonomikas ministrija ir paziņojusi par plāniem uzlabot darbinieku produktivitāti, ieviešot darba laika uzskaites sistēmu - DeskTime, kas izsekos darbinieku aktivitātes pie datora. Šāds lēmums izraisījis plašas diskusijas sabiedrībā, jo daudzi uzskata, ka tas varētu pārkāpt darbinieku privātumu. Tomēr, attālinātā darba laikmetā, efektīvas laika uzskaites rīki kļūst arvien nozīmīgāki gan darbiniekiem, gan darba devējiem.

Kā vēsta lsm.lv: Saskaņā ar statistikas datiem, valsts pārvaldes efektivitāte Latvijā ir vismaz par 40% zemāka nekā vidēji Eiropas Savienībā. Šis izaicinājums mudina ieviest jaunus risinājumus. Viens no izcilākajiem piemēriem šajā jomā ir Latvijā radītā programma DeskTime, kas ir ieguvusi starptautisku atzinību. Šī programmatūra nodrošina automatizētus rīkus darba laika uzskaitei un darbinieku produktivitātes vadībai.

DeskTime: Vieda darba laika uzskaite

DeskTime ir rīks, kas piedāvā daudzpusīgas funkcijas, lai uzlabotu darba procesu un atvieglotu gan darba devēju, gan darbinieku ikdienu.

Galvenās funkcijas:

  1. Automātiska darba laika uzskaite DeskTime automātiski piefiksē, cik daudz laika tiek pavadīts, strādājot pie projektiem vai lietojot dažādas lietotnes. Tas ļauj ātri novērtēt, kurās jomās tālāk uzlabot efektivitāti.
  2. Pomodoro taimeris Šī funkcija motivē darbiniekus ievērot darba un atpūtas ritmu, sniedzot atgādinājumus par pauzēm. 
  3. Privātā laika funkcija Darbiniekiem ir iespēja ieslēgt privātā laika režīmu, kas nodrošina, ka noteiktas darbības netiek uzskaitītas. Tas saglabā privātuma sajūtu un nepieļauj, ka darba devējs iegūst nepieciešamu informāciju.
  4. Produktivitātes analīze DeskTime sniedz detalizētas atskaites par produktīvā un neproduktīvā laika proporciju, kas ļauj darba devējiem pieņemt informētus lēmumus par darba organizāciju.
  5. Integrācijas ar citiem rīkiem Programma piedāvā iespēju integrēties ar Asana, Trello, Slack un citiem populāriem darību vadības rīkiem, kas padara darbu ērtāku un strukturētāku.


Risinājumi darba devējiem

DeskTime ir kļuvusi par neaizstājamu palīgu uzņēmumiem, kas pārvalda komandas attālināti. Programma ne tikai atvieglo projektu vadību, bet arī atklāj liekās aktivitātes, kas var bremzēt produktivitāti. Darbiniekiem programmas lietošana sniedz strukturētu darba dienas pārskatu, kas motivē un samazina stresu, savukārt darba devēji iegūst pilnīgu pārredzamību par komandas darbu.

Lai gan DeskTime piedāvā daudzas priekšrocības, interneta forumos un sociālajos tīklos jau parādās padomi par to, kā apiet uzskaites sistēmas. Lietotāji dalās ar veidiem, kā simulēt aktivitāti vai izmantot privātā laika funkciju, lai „tīši” produktīvā darbā pavadītais laiks izskatītos garāks. Tas parāda, ka, ieviešot šādus rīkus, darba devējiem ir jābūt gataviem ne tikai tehniski, bet arī psiholoģiski un vadības ziņā. Ir svarīgi ar darbiniekiem atklāti izrunāt, kāpēc tiek izmantotas laika uzskaites sistēmas un kā tās var palīdzēt ikvienam sasniegt labākus rezultātus, nevis būt tikai kontroles rīks.

Atsaucoties uz lsm.lv: Ekonomikas ministrijā un tās pakļautajās iestādēs "DeskTime" ieviešana izmaksājusi aptuveni 10 000 eiro. Ministrija cer, ka, ja šī sistēma izrādīsies efektīva, to izmantos arī citas valsts iestādes. "DeskTime" tiks ieviesta vairāk nekā 300 lietotājiem, tostarp Ekonomikas ministrijā, Centrālajā statistikas pārvaldē, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, Latvijas Nacionālajā akreditācijas birojā un SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor".